Marleen Persoon interviewt inwoners van Voorschoten (71)

Wie ben je? Nico van Haastrecht ik ben 60 jaar en getrouwd met Annelies (58). We hebben één dochter en twee zonen.

Wat doe je? Ik ben al ruim 30 jaar elektrotechnisch ingenieur. Ik freelance en ontwerp grote elektrische installaties bij o.a. chemische fabrieken, raffinaderijen, hoogspanningsstations, voor de vuilverbranding en ook windmolens. Dus ik heb gevarieerde opdrachten wat mijn werk zo breed houdt. Naast mijn werk schrijf ik graag over hoe ik het leven zie en hoe ik tegen dingen aankijk. Dit vanuit betrokkenheid met de maatschappij. Zie het maar zo dat ik op allerlei onderwerpen een frisse blik wil werpen.

Waar woon je? Wij wonen tijdelijk in een appartement midden in het centrum “het bruisende hart van Voorschoten”. Vroeger hebben wij 18 jaar in Voorschoten gewoond waarvan 13 jaar in de Ferdinand Bollaan, voordat wij vertrokken naar Warnsveld bij Zutphen. Nu de kinderen uit huis zijn willen we weer graag een mooi huis hier in Voorschoten kopen.

Wat vind je van Voorschoten? We zijn niet voor niets teruggekomen. We bekijken al twee jaar huizen in de regio maar in Voorschoten willen wij wonen. We hebben hier nog veel vrienden en kennissen. Voorschoten is geweldig, een dorp met mooie wijken. De fijne winkelstraat en de mooie ligging aan de Vliet. Dorps maar centraal! We genieten er zo van om weer terug te zijn, om weer over de Voorschotense markt te lopen en een boodschap bij Heijmans te doen.

Wat zou je willen veranderen aan Voorschoten of heb je leuke ideeën voor Voorschoten? Ik zou niets speciaals willen veranderen. We zouden wel ons dorp voor ons allemaal moeten houden, zodat je iedereen blijft kennen. Wat dan ook belangrijk is dat we de werkgelegenheid hier stimuleren en betaalbare woningen bouwen. In de Schoolstraat blijven er ’s nachts veel fietsen staan en in het weekend word ik wel eens opgeschikt van omvallende fietsen. Maar ja dat weet je als je in het centrum woont dan hoor je in het weekend de jongeren naar huis gaan. Dat heeft ook zijn charme.

Met dank aan Nico van Haastrecht

Pin It