Marleen Persoon interviewt inwoners van Voorschoten (69)

Wie ben je? Bob Luijkx, ik ben 50 jaar. Ik ben getrouwd met Boukje en wij hebben drie kinderen Teun (15), Jasper (13) en Pien (9).

Wat doe je? Ik ben dierenarts gezelschapsdieren. Dus voor alle dieren die de mensen thuis houden………meestal aaibaar en dieren die ook een belangrijk plekje hebben binnen het gezin waar zij wonen. Dierenarts is een mooi beroep; uiteraard moet je van dieren houden maar het leuke aan mijn dagelijkse werk is ook de omgang en het intensieve contact met het baasje. Uiteindelijk belt het baasje namelijk en geeft aan dat er iets aan de hand is met het huisdier. Ook ben je als dierenarts heel veelzijdig: chirurg, arts en apotheker tegelijk. Naast het klinische werk ben ik ook dagelijks bezig met de afhandeling van administratie, het managen en het voortdurend uitwerken van allerlei nieuwe plannen. Naast mijn werk boks ik af en toe om gezond te blijven en ben ik graag in vakanties en in het weekend aan het koken met alles wat daarbij komt kijken. Ik probeer graag iets te doen voor de gemeenschap en daarom ben ik lid van de Voorschotense Lions club geworden.

Waar woon je? Wij wonen aan de Wijngaardelaan, hoek Narcisstraat. We hebben hier in beide straten erg leuke contacten met de buren. In de Bloemenwijk wonen veel vrienden van ons en de wijk ligt mooi centraal in Voorschoten.

Wat vind je van Voorschoten? Toen wij hier kwamen wonen, nu zo’n 10 jaar geleden, kenden wij niemand. Het leuke was dat dit maar heel kort duurde. Ik vind dat de mensen hier op een positieve manier direct zijn, je weet altijd waar je aan toe bent. Ze zijn vriendelijk en belangstellend en dat spreekt ons al 9 jaar erg aan. Verder is het fantastisch om dicht bij de grote steden, het strand, de duinen en het bos te wonen. Voorschoten heeft mooie tradities zoals de Paardenmarkt en Koningsdag. Ook voel ik mij redelijk veilig in Voorschoten, iets wat niet vanzelfsprekend is.

Wat zou je willen veranderen aan Voorschoten of heb je leuke ideeën voor Voorschoten? Veranderingen zijn vaak goed maar mijn gevoel zegt dat je ook niet te veel moet veranderen. Ik zie bepaalde ‘pareltjes’ van Voorschoten liever niet verdwijnen zoals het cultureel centrum en het zwembad. Ook vind ik dat de gemiddelde Voorschotenaar best wat trotser zou mogen zijn op ons mooie dorp en dan bedoel ik dat zij dit veel meer zouden moeten laten zien. Sommige etalages in de winkelstraten zouden dit nog meer kunnen uitstralen. Wij zouden dan veel meer opvallen in de regio en ons onderscheiden van bijvoorbeeld Leidschehage.
Voorschoten mag gezien worden!!
Met dank aan Bob Luijkx.

Pin It