Marleen Persoon interviewt inwoners van Voorschoten (67)

Wie ben je? Vincent Snoeker, ik ben 33 en woon samen met Linda, zij is 41 jaar

Wat doe je? Ik produceer films en animatievideo’s voor bedrijven. Video is een krachtig medium en ik help bedrijven om met passende video content meer zichtbaar te zijn, vooral online. In de periode dat ik bedrijfskunde studeerde ben ik ook vrijwilliger geweest bij het filmtheater in Voorschoten, waar ik nog ben ingewerkt door de familie Nieuwenhuizen. Daar is mijn passie voor film en cinema begonnen. Na mijn studie wilde ik me niet blindstaren op de filmwereld en heb ik uiteindelijk 9 jaar gewerkt voor een softwarebedrijf. Maar het bloed kruipt… Dus zo’n 3 jaar geleden ben ik naast mijn baan als projectmanager begonnen met filmproductie en heb vorig jaar de overstap gemaakt naar 100% filmmaker. Dat is één van de beste keuzes die ik ooit gemaakt heb, ik ben heel gelukkig met wat ik nu elke dag mag doen.

Waar woon je? Ik ben opgegroeid in de Vlietwijk. Ik heb een geweldige jeugd gehad. We woonden aan de Carel Fabritiuslaan en ik weet nog goed dat Sinterklaas ieder jaar aanmeerde bij ons voor de deur. Geweldig vond ik dat! Ik heb de laatste zes jaar in Noord-Hofland gewoond. Nu woon ik in Warmond samen met mijn vriendin, maar kom nog heel veel in Voorschoten.

Wat vind je van Voorschoten? Voorschoten heeft heel veel mooie plekken, de Voorstraat is één van mijn favorieten. Ik heb al een aantal opnames daar gemaakt, waaronder het openingsshot van de promotiefilm van Wassenaar en Voorschoten. Het is een goede plek om te spelen met de mooie bomenkraag en de lichtinval. Voorschoten is gewoon een mooi dorp en blijft altijd een beetje van mij. Er zijn maar weinig dorpen waar zo veel wordt georganiseerd als in Voorschoten.

Wat zou je willen veranderen aan Voorschoten of heb je leuke ideeën voor Voorschoten? Ik zou het leuk vinden als de nieuwe locatie van de bioscoop wat meer allure zou krijgen in het centrum. Voor een dorp als Voorschoten is het uniek dat mensen zo dicht bij huis naar de film kunnen gaan. Als je mij vraagt wat te verbeteren is, dan denk ik aan de vrijwilligersmarkt. Daar mag na 15 jaar weleens een creatief sausje over gegoten worden. Maar hoe dan ook, Voorschoten blijft een mooi dorp om in te wonen en te leven.

Met dank aan Vincent Snoeker.

Pin It