Marleen Persoon interviewt inwoners van Voorschoten (81)

Wie ben je? Jaap Maan, 70 jaar en getrouwd met Margreeth (67). Wij hebben drie zonen van 42, 39 en 36 jaar en vijf kleinkinderen.

Wat doe je? Ik ben Accountant Administratie Consulent. Na de HBS ben ik gelijk bij het huidige KPMG begonnen. Verder heb ik nog 6 jaar bij de gemeente Voorburg, 10 jaar bij de rijksoverheid en 20 jaar bij EY (Ernst &Young) gewerkt. Nu geniet ik van mijn pensioen. Na mijn pensionering ben ik bezig geweest met allerlei dingen: Ik heb Nederland vertegenwoordigd in de Vereffenings Commissie van de Nederlandse Antillen, ik ben tot 2018 lid geweest van de Accountantskamer inzake tuchtrecht voor accountants en sinds 1979 ben ik actief hier in de Protestantse gemeente van Voorschoten. Momenteel ben ik voorzitter van het College van Kerkrentmeesters en was ik 10 jaar voorzitter van de kerkenraad. . Oorspronkelijk kom ik uit Den Haag. Mijn vader had een kruidenierszaak in de wijk Duinoord, vlak bij het Statenkwartier. Als trotse opa pas ik natuurlijk ook op de kleinkinderen, samen met Margreeth.

Waar woon je? Wij wonen al 43 jaar in Voorschoten. Eerst begonnen op de Rembrandtlaan en nu wonen wij in Starrenburg I. We hebben een mooi groen uitzicht op de kloostertuin en dit geeft ons het gevoel dat wij buiten wonen en dat……….midden in Voorschoten! Dat is toch geweldig!

Wat vind je van Voorschoten? De Voorstraat is erg opgeknapt, het is echt een mooie ontmoetingsplek geworden. Ook zijn er veel activiteiten hier in Voorschoten. Dit is ook te zien aan de vele vrijwilligers die zich op allerlei fronten inzetten. Verder ligt Voorschoten centraal, je bent snel op de snelweg en bij de trein. We hebben hier een dorpse gemeenschap met veel stadse mensen.

Wat zou je willen veranderen aan Voorschoten of heb je leuke ideeën voor Voorschoten? Er is zijn nog veel plekken die ontwikkeld of her ontwikkeld mogen worden; braakliggende locaties of verouderde plekken zoals het MOC terrein. Het college zou wat meer slagkracht moeten hebben zodat procedures niet zo lang hoeven door te lopen. Op dit moment gaat alles veel te langzaam.
Met dank aan Jaap Maan

Pin It