Marleen Persoon interviewt inwoners van Voorschoten (80)

Wie ben je? Marcel van Klaveren, ik ben 55 jaar. Ik heb een dochter van 19 jaar.

Wat doe je? Vanaf mijn 15de ben ik stratenmaker. Eerst heb ik bij bedrijven gewerkt en later ben ik voor mijzelf begonnen. Nu combineer ik mijn ZZP bedrijf met opdrachten voor een groep hoveniers. Stratenmaker is een zwaar beroep en ik weet nu al dat ik dit niet ga volhouden tot mijn 67ste. Ik ben heel benieuwd hoe dit in de toekomst uit gaat pakken. Het is nog steeds erg druk en ik kan wel “8” dagen per week werken! Ik heb één grote hobby en dat is het houden van duiven: kroppers. Ik ben vaak achter in mijn tuin te vinden en heb veel plezier met deze bezigheid.

Waar woon je? Ik woon in de Bethlehemstraat, dat is in de Vlietwijk. Het is heel prettig wonen. We hebben hier echt een fijne buurt. Mijn buren klagen nooit over mijn duiven. Ik verzorg een aantal tuintjes voor de ouderen hier in de straat. Een beetje hulp geven aan je medemens is een goede zaak in deze tijd.

Wat vind je van Voorschoten? Voorschoten is een mooi groen dorp. De gemeente doet veel aan het onderhoud en dat zie je. Verder vind ik café Barrelzz geweldig. Marian, de eigenaresse heeft er een hele mooie tent van gemaakt. Na hard werken is het gezellig om daar even uit te blazen en je vrienden te spreken.

Wat zou je willen veranderen aan Voorschoten of heb je leuke ideeën voor Voorschoten? Ik woon hier in Voorschoten vanaf mijn tweede levensjaar en er is veel veranderd de laatste jaren. Vroeger vond ik alles wel wat knusser en gezelliger. Er zijn veel wijken bijgekomen waardoor Voorschoten behoorlijk uit zijn jasje is gegroeid. Ik zie steeds minder bekenden op straat. Wellicht is dit overal in Nederland het geval. Ik denk nog vaak met weemoed aan de tijd dat ik jong was en op zaterdagavond naar de Lindehoeve ging met mijn vrienden. Dat waren nog eens mooie tijden!

Met dank aan Marcel van Klaveren

Pin It