Marleen Persoon interviewt inwoners van Voorschoten (79)

Wie ben je? Berthold van Veen, 50 jaar en getrouwd met Else (46). Wij hebben 3 kinderen: Joost (17), Sophie (15) en Vera (13).

Wat doe je? Ik heb “ Berthold van Veen, Assurantie- en Hypotheek adviseur”. In 1998 ben ik begonnen vanuit een zolderkamer en nu zijn wij inmiddels uitgegroeid tot een middelgroot kantoor met 12 medewerkers. Drie jaar geleden zijn wij zelfstandig Adviseur Regiobank en kunnen de diensten van een bank gaan verlenen. De Rabo en de Amro bank zijn inmiddels verdwenen uit ons dorp en dat was mazzel want Regiobank groeit hierdoor extra hard. Ik vind het persoonlijke contact met mijn klanten erg belangrijk. Dat is een mooi aspect van mijn werk. Het is fijn om een diversiteit aan gesprekken te hebben. Ieder persoon of bedrijf is gesprek op maat. Verder ben ik een enthousiaste tafeltennisser. Het is een mooie sport die je ook nog lang kan blijven beoefenen. Ik wordt wel eens weggetikt door iemand van 76 jaar!

Waar woon je? Wij wonen aan de Palestrinalaan. Adegeest is een hele fijne wijk om te wonen. We hebben leuke buren en toevallig 3 buren naast elkaar die ook goed kunnen tafeltennissen en dat maakt het gezellig in de straat.

Wat vind je van Voorschoten? Voorschoten is een mooi dorp, perfect van grootte: niet te klein en ook niet te groot en het ligt centraal. Ik ken een hoop mensen maar ook weer niet iedereen.

Wat zou je willen veranderen aan Voorschoten of heb je leuke ideeën voor Voorschoten? We hoeven Voorschoten niet perfect te maken. Regelmatig zijn er wegen opgebroken. Soms ontgaat mij de reden daarvan. Alles moet functioneel goed zijn en zeker in deze tijd dat het met Voorschoten financieel wat minder gaat, zou de gemeente daar meer op kunnen letten. Waar ik mij erg aan kan irriteren is het stoplicht bij de Churchillaan in Leiden. Daar kunnen maar 3 a 4 auto’s per keer door het groene licht en sta je veel te lang stil. Jammer dat Voorschoten hier nog steeds niets voor elkaar heeft gekregen.

Met dank aan Berthold van Veen

Pin It