Marleen Persoon interviewt inwoners van Voorschoten (77)

Wie ben je? Henri van den Bosch 80 jaar en getrouwd met Janny (77)
We hebben 2 kinderen Bart 46 en Ellen 42 jaar oud en 7 kleinkinderen

Wat doe je? Ik ben gepensioneerd. Ik begon als jongen van 13 met de ambachtsschool. De nadruk lag bij deze opleiding op technische vaardigheden en basis theorie. Na het behalen van het diploma kreeg ik het aanbod om bij PTT te komen werken. Ik heb er 40 jaar volgemaakt, Tijdens de avonduren en op het werk heb ik veel bijgeleerd. Aan het eind van mijn militaire diensttijd ben ik gestart met de avond HTS. Na het behalen van het diploma Kreeg ik van de PTT een 2 jarige interne opleiding in Voorlinde, ook wel de PTT academie genoemd. Met deze opleidingen heb in het bedrijf 13 functies vervuld. Met dank aan mijn vader waarvan ik veel geleerd heb; zoals “de klant is koning” en “leven en laten leven”. Ik heb veel hobby’s. Een belangrijke is zeilen wat ik al meer dan 68 jaar doe en nagenoeg van af het begin heb ik zelf mijn eigen boten en die van familieleden inclusief de motoren onderhouden. Sinds eind vorig jaar heb ik de zeilboot ingeruild voor een motorboot een Super Favorite kruiser een exemplaar van de werf Van Mulder Watersport in Voorschoten. Verder ben ik al 65 jaar verknocht aan ballroom dansen en verzorgen wij al 15 jaar de matinee in de Boschbloem op de 1 en 3e vrijdagmiddag van de maand. We hebben vele jaren wedstrijden gedanst en in de hoofdklasse senioren Nederlands kampioen geweest. Daarnaast ben ik een echte doe-het-zelver op velerlei gebieden. Klussen zijn voor ons altijd een uitdaging. Stilzitten is niet onze sterkste kant en we houden niet van Geraniums.

Waar woon je? We wonen in Noord Hofland. Een rustige buurt met weinig activiteiten. We wonen er vanaf het begin naar ons zin, nu al 50 jaar. Toch is er veel veranderd: we konden vroeger de vliegtuigen en helikopters zien opstijgen vanaf vliegveld Valkenburg. Ook de treinen waren goed zichtbaar. Alles is in de afgelopen periode volgebouwd

Wat vind je van Voorschoten? De ligging en de bekendheid van Voorschoten is erg goed. Een prima uitvalsbasis voor onze activiteiten. Prima verbindingen met de omliggende plaatsen en gezondheidszorg, zowel met de trein als bus en over de A4 en A44. (We missen wel een beetje de Blauwe tram).

Wat zou je willen veranderen aan Voorschoten? Een wat meer realistische kijk op de ontwikkelingen door de gemeente. Men zou wat realistischer en perspectivisch moeten plannen en rekening houden met de praktijk. Uitgangspunt moet zijn: wat willen we en binnen welk tijdsbestek. Reëel kosten plaatje moet leidend zijn.

Met dank aan Henri van den Bosch.

Pin It