Marleen Persoon interviewt inwoners van Voorschoten (76)

Wie ben je? Steven Bostoen, 40 jaar en vrijgezel”lig”.

Wat doe je? Ik ben fietsenmaker, “CEO, directeur en administrateur”, van mijn eenmans zaak!! Ik heb de allerleukste fietsenreparatiewinkel van heel Zuid-Holland. Gewoon aan de Leidseweg 68. Ik ben mij hele werkzame leven al fietsenmaker geweest en toen ik 5 jaar geleden in de crisis ontslagen werd ben ik gewoon voor mij zelf begonnen. In Nederland en dus in Voorschoten fietsen wij allemaal en ik zag het gat in de markt: laagdrempelige en goedkope fiets reparatie in Voorschoten! Ik werk wel 50 uur in de week. Op zondag en op maandag ben ik gesloten maar de administratie is dan aan de beurt. Ik doe echt alles alleen. Op zondag maak ik altijd een lange wandeling hier in de buurt. Dat is voor mij de ultieme ontspanning. Op maandag doe ik voor de hele week de boodschappen en de bestelling van onderdelen en mijn financiën.

Waar woon je? Ik woon in de Nieuw Voordorpstraat. Het is heerlijk wonen in de Vlietwijk. Dicht bij mijn zaak en de mensen zijn erg vriendelijk en staan altijd wel open voor een praatje.

Wat vind je van Voorschoten? Voorschoten is een rustig dorp. Ik kom zelf uit Leiden maar voel mij hier veel meer op mijn plek. De mensen zijn hier beschaafd en aardig. Ik heb een mooie klantenkring. Verder heb ik weinig tijd om hier aan het sociale leven mee te doen omdat ik altijd aan het werk ben en ook geen alcohol drink. Ik ga dus nooit een biertje doen!

Wat zou je willen veranderen aan Voorschoten of heb je leuke ideeën voor Voorschoten? Ik zou graag een zebrapad hier voor mijn deur hebben. Er steken hier veel kinderen de Leidseweg over naar de Emmaus en de Nutsschool. Ik heb al meerdere keren een kind op moeten rapen dat geschramd was door een auto. Volgens mij moet er eerst een dodelijk ongeluk gebeuren voordat er maatregelen getroffen worden.

Met dank aan Steven Bostoen.

Pin It