Marleen Persoon interviewt inwoners van Voorschoten (75)

Wie ben je? Irene Elderenbosch, 67 jaar en moeder van drie kinderen: twee zonen van 42 en 40 jaar en één dochter van 35 jaar. Ik ben oma van twee kleindochters.

Wat doe je? Ik ben net gestopt met werken. Ik ben verpleegkundige en heb de laatste 10 jaar van mijn werkzame leven als ZZPer gewerkt via de thuiszorgorganisatie “U staat Centraal”. Voor mij zijn dat 10 mooie jaren geweest en ik koester de herinneringen aan de vele cliënten. Sinds begin oktober ben ik vrijwilliger van de pas geopende “Odensehuiskamer”. Dit is een plek voor ontmoetingen van mensen met geheugenklachten en/of beginnende dementie. Ook de mantelzorger is welkom. Dit is een heel mooi nieuw initiatief van welzijns organisatie “Voorschoten Voor Elkaar”. Ik ben sinds een jaar lid van Vrouwennetwerk Voorschoten en zit ik in diverse clubjes (muziek en theater). Ook zit ik in een geschiedenis leesgroep en heb ik mij recentelijk aangemeld bij een popkoor: “Variavocaal”. We zijn nu druk met oefenen voor de kerstoptredens.

Waar woon je? Ik woon inmiddels 35 jaar in Voorschoten, waarvan nu 19 jaar in de Vlietwijk in een appartement. Elke dag weer geniet ik van het prachtige uitzicht op de Vliet en het Vlietland. Dit verveelt nooit.

Wat vind je van Voorschoten? Ik vind Voorschoten een prettig dorp om in te wonen. Het is een mooi groen dorp met een leuke winkelstraat en vele mooie monumenten. Wat ik ook heel prettig vind is dat je snel in de natuur bent. Ik fiets graag in het Groene Hart of richting duinen en zee.

Wat zou je willen veranderen aan Voorschoten of heb je leuke ideeën voor Voorschoten? Ik heb één hele grote wens: dat is dat er doeltreffende maatregelen worden genomen tegen de geluidsoverlast van de A4. Vanwege die herrie word ik vaak in de ochtend al rond 5 uur wakker en om diezelfde reden zit ik weinig op mijn balkon……..heel soms en dan met oordoppen in.

Met dank aan Irene Elderenbosch.

Pin It