Marleen Persoon interviewt inwoners van Voorschoten (74)

Wie ben je? Dick Waal, 70 jaar en getrouwd met Nelleke; zij is 66 jaar. We hebben drie kinderen: Jennifer (41), Robbert (38) en Carolien (33) en vier kleinkinderen met nog één opkomst.

Wat doe je? Ik ben gepensioneerd. Vroeger werkte ik bij een ondernemers- organisatie voor logistiek en transport. Nu doe ik veel voor de Cirkelbus. Ik ben chauffeur, bijrijder en ik zit in het bestuur. Het is een geweldige organisatie en wat zijn de mensen die meerijden blij dat wij dit mooie werk doen. Als bestuurslid heb ik ook overleggen met de zorgtehuizen en andere disciplines. Dat maakt dit vrijwilligers- werk interessant. Ik doe dit nu 7 jaar en hoop het nog lang vol te kunnen houden. Vroeger heb ik ook 20 jaar lang in het comité van de Paardenmarkt gezeten. Dat waren ook nog eens mooie tijden.

Waar woon je? Wij wonen met veel plezier aan de Leidseweg tegenover “Ter Wadding “. Vanaf ons trouwen nu al weer 44 jaar. Onze kinderen zijn hier geboren en opgegroeid.

Wat vind je van Voorschoten? Voorschoten is geweldig, ik ga hier nooit meer weg. Ik kom oorspronkelijk uit Den Haag en mijn vrouw uit Wassenaar. Alles is hier lekker dichtbij. Zee, duinen, bos, mooi historisch centrum en niet te vergeten Leiden. Op de fiets ben je er zo.

Wat zou je willen veranderen aan Voorschoten of heb je leuke ideeën voor Voorschoten? Je kan zien dat de gemeente minder doet aan het overhangend groen en het maaien van de bermen. Dat vind ik jammer. Ook de fietspaden hebben op plekken ongelijke stenen of zijn te smal. Met al die bakfietsen en elektrische fietsen is het veel gevaarlijker geworden als fietser en dat vind ik wel zorgwekkend. Tja……. en dan wonen wij bij de wegversmalling Voorschoten uit, richting Leiden. Het is hier elke dag feest: toeteren, middelvingers, geschreeuw naar elkaar en over de stoep en het fietspad wordt er uitgeweken als er te weinig geduld is om te wachten………..veel automobilisten maken er een potje van. Ik hoop dat er nu echt snel een verkeersbord langs de weg komt met 30 erop. Dat is hard genoeg op onze veel te smalle weg met geparkeerde auto’s op het fietspad.

Met dank aan Dick Waal.

Pin It